مشخصات فایل(تحقیق هرمنوتيك صوفيانه‌ي غزالي)

بخشی از متن اصلی : همه‌ي متون براي خواندن نيستند. البته خود كلمه‌ي متن اين نظر را نقض مي‌‌كند. از ديدي متني، سخن بيشتر رمزبندي و پوشندگي است تا بيان. مجازهايي از قبيل طرح‌بندي و پيچيدن، لايه‌لايه كردن و تا كردن، ساختاردهي و فصل‌بندي، همه خواندن را طل...
مشخصات فایل(تحقیق هرمنوتيك صوفيانه‌ي غزالي)|39014359|sale58|صوفيانه‌ي غزالي,دانلود تحقیق رایگان,مقاله رایگان,پروژه رایگان,تحقیق صوفيانه‌ي غزالي,بررسی صوفيانه‌ي غزالي,مقاله صوفيانه‌ي غزالي,پروژه صوفيانه‌ي غزالي,تحقیق در مورد صوفيانه‌ي غزالي,دانلود تحقیق صوفيانه‌ي غزالي, پایان نامه پیرامون صوفيانه‌ي غ,,,
با ما همراه باشید با موضوع تحقیق هرمنوتيك صوفيانه‌ي غزالي

بخشی از متن اصلی :
همه‌ي متون براي خواندن نيستند. البته خود كلمه‌ي متن اين نظر را نقض مي‌‌كند. از ديدي متني، سخن بيشتر رمزبندي و پوشندگي است تا بيان. مجازهايي از قبيل طرح‌بندي و پيچيدن، لايه‌لايه كردن و تا كردن، ساختاردهي و فصل‌بندي، همه خواندن را طلب مي‌‌كنند ــ خواندني قوي، مدرنيست، و تحليلي. متون تكليف‌هايي را تحميل مي‌‌كنند كه توصيف‌هاي مشخص در زبانِ خردِ ابزاري را موجه مي‌‌رساند. تكليفِ به چنگ انداختن و نفوذ، چيره شدن و خُرد كردن، باز كردن و پرده برانداختن. متن مفعول شناسايي است كه توان ما تعريفش مي‌‌كند: توان ما در تقليل و تبيين متن، در هدايتِ فرآيندها و نتايجش، و در بافتن و بازـ‌بافتنش، آن‌گونه كه مي‌‌خواهيم. درحالي‌كه، بر عكس، زماني بود كه كار هرمنوتيك مثل كارِ قهرمانِ قصه‌‌هاي پهلواني‌ـ‌عاشقانه بود. خواننده در عالمي بود پر از خطر، با ديوارهاي نفوذناپذير، غارهاي مخوف، جنگل‌هاي انبوه، باغ‌هاي جادوئي، صداهاي بي‌‌صاحب، گرداب‌ها، هزارتوها، معماها، نفرين‌ها، مه و پوشش چندين رنگ. قرآن، نيز، دريايي بي‌‌ساحل است. نمي‌‌توان بر چنين متني چيره شد.

در واقع، صحبت از قرآن به مثابه يك متن حق مطلب را ادا نمي‌‌كند. قرآن تنهاـ‌قرائتي است از متني كه نزد خداست: ام‌الكتاب، مادرِ كتاب.[2] خدا جبرائيل را فرستاد تا اين كتاب آسماني را براي محمد(ص) قرائت كند. محمد(ص) طي دوره‌‌اي بيش از بيست سال قرآن را به تدريج دريافت كرد. قرآن حفظ مي‌‌شد و احتمالاً بخشي از آن نوشته مي‌‌شد. گرچه پيامبر نمي‌‌توانست بخواند و بنويسد اما كاتبي به نام زيدبن‌ثابت داشت. محمد(ص) قرآن را براي اصحابش قرائت مي‌‌كرد و آنها نيز قرائت را حفظ، و بعضي‌‌ها مكتوب، مي‌‌كردند. اما پس از رحلت پيامبر اغلب صحابه در جنگ‌ها كشته شدند و خطر از دست رفتن قرآن جدي شد. به همين خاطر ابوبكر به زيدبن‌ثابت دستور داد كه پاره‌‌هاي مكتوب و غيرمكتوب موجود را گردآوري كند تا متني كامل تدوين شود. اين متن بروي قطعه‌‌‌‌‌‌هاي صفحه مانندي از پوست آهو، برگ خرما و استخوان كتف شتر نوشته مي‌‌شد. اما تدوين‌هاي ديگري نيز در جريان بود و تفاوت‌هاي ميان آنها به اين بلاتكليفي منتهي شد كه پس قرآن واقعي كدام است. از اين رو خليفه دوم، عثمان، از زيد خواست كه روايات مختلف را با مجموعه ابوبكر مقايسه كند و با استفاده از همه مواد موجود متني رسمي ارائه دهد كه "بازبيني عثماني" نام گرفت. بعد عثمان دستور نابودي همه متن‌هاي غيررسمي را صادر كرد.

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword در اختیار شما قرار می‌گیرد

تعداد صفحات : 22


مطالب دیگر:
📂تحقیق درباره بيماري ODD📂تحقیق درباره بيماري سل📂تحقیق درباره بيماري هاي كياهي📂تحقیق درباره بيماري جنون گاوي 📂تحقیق درباره بيماريهاي مهم غلات📂تحقیق درباره بيماری های درختان زيتون 📂تحقیق درباره بين مردان بازنشسته و شاغل تفاوتي در ميزان افسردگی📂تحقیق درباره بیوتکنولوژی📂تحقیق درباره تاثير انقلاب ايران در بيداري اسلامي📂تحقیق درباره تاثير برخي از تيمارهاي شيميايي و انبار سرد بر روي ماندگاري گل بريده داودي📂تحقیق درباره تاثير بيو تكنولو_ي در مديريت تلفيقي آفات📂تحقیق درباره پزشکی کوهستان و زنان📂تحقیق درباره تاريخ خط در ايران📂تحقیق درباره تاريخ روسيه📂تحقیق درباره تاریخ نگارش و جمع آوری قرآن📂تحقیق درباره تاريخچه ضرب سكه📂تحقیق درباره تاریخچه پرچم ایران 📂نظریه کوانتومی 📂تحقیق درباره تاریخچه گرافیک📂پاورپوینت مجتمع ناشران(قم)📂پاورپوینت آشنایی با تجارت الکترونیکی 📂تحقیق درباره تاريخچه اي درباره ي افزودنيهاي آب گسترده متوسط📂تحقیق درباره تاريخچه تأسيس ايران خودرو📂تحقیق درباره تاريخچه تبليغات📂تحقیق درباره تاريخچه جامعه شناسى روستائى